SMK ST MICHAEL, IPOH, UA1: KESEIMBANGAN PN: ANALISIS Y, C,
S
(05022014)____________________________
Keluk
|
Huraian
(hubungan Y dengan C, S)
a) apabila Y
= ___, S = ___ pada Y__
b) +ΔY
drp. Y__ke Y__: MPC = _______, MPS =
______
c) +ΔY
drp. Y__ke Y__: MPC = _______, MPS =
______
d) +ΔY
drp. Y__ke Y__: MPC = _______, MPS =
______
|
©
Azhar bin Mohd Rodzi, SmEkon (UKM), Dip.Ed (UIAM), M.Ed (Distinction)
(Malaya)
SMK ST MICHAEL, IPOH, UA1: KESEIMBANGAN PN: PENENTU C, S,
I
(05022014)____________________________
PENENTU / FAKTOR YANG M’PENGARUHI
|
||
C,
S
|
I
|
|
1) Y
____ _________: ___↑,
___ ↑;
pada tingkat ___
t’tentu +Δ___ > +Δ ___, lebihan
di___
|
1) ___, i.e. _____
meminjam
à
__↑, ___ meminjam ↑, __ ↓ (hubungan __ve), vv
|
|
2) ___, i.e.
pulangan kepada ___
___↑, ___↑,
___↓, vv
|
2) ____, i.e.
kecekapan _______ ____ vs kadar ________
à
kadar _________ > __ : __ m’___ⁿ, vv
|
|
3) ___________ Y
____ golongan
_______ < _____ golongan ________
è
+Δ___ golongan _________ di___
è
+Δ___ golongan _________ di___
kerana _____________ sudah / belum di__________
|
3) ___________ eko. masa depan:
jika b’____________:
___↑
=> keluk ___ b’alih ke
______
jika _____________, ___↓
=> keluk ___ b’alih ke
______
|
Keluk
|
4 Keadaan
__________ / _____________ masa depan
a) kes inflasi: __ ↑ kerana ___ di_______ ↑; ___ ↓
b) kes __________: __ ↓, __ ↑ ~ ___ masa depan
|
4) P’kembangan _____________
à
daya pgⁿ __ , ___purata __, pgⁿ __, I
__
è
Keluk ____ b’alih ke _________
|
|
5 Sikap b’_______ ________ (paradoks p’__________):
___ ________ mementingⁿ ___________ masa _____
è
__ ↑, __ ↓, vv
|
5) ___
à
__ ↑, __ ↑, keluk ____
b’alih ke ________, vv
|
©
Azhar bin Mohd Rodzi, SmEkon (UKM), Dip.Ed (UIAM), M.Ed (Distinction)
(Malaya)
No comments:
Post a Comment