SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Thursday, March 11, 2010

SPM ST MICHAEL: TIGA SAHABAT HAMPIRI SEMUA A+ (HON WAI, NAKHIEERAN, TAN KIAN TOOK ALL A's IN SPM)

Ipoh, Khamis: 11 Mac 2010 / 25 Rabiul Awal 1431

Tentu anda dapat menelah raut wajah keriangan 12 orang jejaka bersama-sama pengetua SMK St. Michael, Ipoh (SMI) pagi tadi. Mereka ialah calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2009 yang mencatat gred A dalam semua mata pelajaran yang diambil. Sistem keputusan yang tidak lagi berasaskan numerik ( 1A hingga 9G ), sebaliknya bermula dengan A+, A, A- hingga G, walaupun sedikit mengelirukan, telah diterima dengan baik oleh calon SPM 2009 yang sempat ditemui.
Tiga orang sahabat yang tertera dalam gambar di atas: Wong Hon Kit (kiri sekali), Nakhieeran (sedang di talian) dan Tan Kian (tersenyum) muncul sebagai pelajar cemerlang. Hon Wai dan Tan Kian beroleh semua A+ dalam sembilan mata pelajaran, dan A dalam Biology. Nakhieeran pula dengan 9 A+ dan 3 A.
Sementara itu, dua orang calon aliran Vokasional dan Teknik (VT) juga mencatat keputusan cemerlang. Aliff (bertopi) meraih 4 A+ dan 3 A. Nahulan pula membuktikan dia tidak khilaf apabila berpindah ke jurusan VT semasa tingkatan 5 apabila meraih 2 A+ dan 5A.
Penulis blog (PB) sedikit terkejut apabila disapa oleh jejaka di atas. Rasa macam pernah kenal. Patutlah, dulu dekat 70 kilogram, sekarang sudah langsing.

Anak kepada mantan pengetua SMI (hingga 2005), Encik Louis Rozario Doss, Noel benar-benar kelihatan berbeza. Keputusan yang dicapainya pasti membuatkan Encik Louis (kini, pengetua sekolah antarabangsa di Ipoh) berasa bangga. Noel juga menyatakan keazamannya untuk menggenggam kejayaan lebih hebat pada peringkat pengajian yang lebih tinggi kelak.
Slip keputusan SPM disampaikan oleh guru tingkatan lima 2009 kepada anak buah masing-masing mulai 10.45 pagi. Pencapaian tidak rasmi SMI di tahap 94 peratus jauh mengatasi pencapaian kebangsaan, iaitu 78 peratus. SMI telah mengenal pasti strategi untuk menuju pencapaian 100 peratus buat pertama kalinya sebagaimana Sekolah Raja Perempuan (RPS) sesudah 15 tahun pernah berbuat demikian...

Kepada semua calon SPM 2009, syabas dan tahniah buat kalian...

No comments: