SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Sunday, October 12, 2014

SANGGUP MENUNGGU LAMA DEMI WANG (MATERIAL DESIRE)

Tengah hari Ahad (12/10/14), penulis blog (PB) singgah sebentar di kompleks Angsana Mall, dahulunya Greentown Mall. Kelihatan kerusi plastik berwarna merah memenuhi bahagian tengah aras bawah berdekatan pintu masuk utama. Memang ruang itu sangat strategik untuk menarik perhatian pengunjung untuk menjengah atau mengambil bahagian dalam acara yang disediakan.

Anggaran kasar jumlah kerusi plastik merah yang diletak ialah sebanyak 500 unit. Terdapat juga sebuah pentas mudah alih di hujung pintu keluar sebelah belakang kompleks. Rupa-rupanya akan berlangsung majlis cabutan bertuah pelanggan Uda-Ocean yang dijenamakan sebagai UO sahaja yang diiringi tag line Untung Orangramai (sepatutnya ejaan tepat: orang ramai).

Sebahagian kerusi plastik merah sudah ada 'tuan punya' walaupun majlis hanya akan bermula pukul tiga petang. Pelanggan UO pada hujung minggu datang dari seluruh daerah di Perak, termasuk Tanjung Malim dan Parit Buntar yang dekat dengan bandaraya Kuala Lumpur dan Georgetown. Nampaknya, jati diri orang Perak begitu menebal!

Hadiah utama yang ditawarkan memang lumayan, iaitu tunaiRM22,000.00. Taktik lama meletakkan barang seperti beg untuk membolehkan pasangan dan anggota keluarga yang lain meninjau ruang perniagaan di kompleks UO. Bagitu juga untuk giliran makan dan solat, gamaknya.

...

...

...

...

...

...

No comments: