SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, June 23, 2010

PERMULAAN KOKURIKULUM 6 RENDAH (CLUB AND UNIFORM UNIT RECRUIT NEW MEMBERS)

Ipoh, Rabu: 22 Jun 2010 / 10 Rejab 1431

Jumlah pelajar tingkatan 6 Rendah SMK St Michael, Ipoh (SMI) mencecah 220 orang selepas kemasukan pelajar baharu yang tamat Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) dan kes pertukaran. Bilangan ini dijangka mengalami sedikit perubahan hingga menjadi stabil menjelang bulan September. Sementara itu calon STPM 2009 mula mendaftar di IPTA dan IPTS mulai 4 Julai ini.
Setelah menerima taklimat penyelidikan pada hari Selasa (semalam), aktiviti kokurikulum pula bermula hari ini. Sebanyak 8 unit pakaian seragam mengadakan mesyuarat agung mulai pukul 2.00 petang, diikuti dengan persatuan dan kelab pada pukul 3.40 petang. Ahli jawatankuasa sesi yang lalu dibubarkan untuk memberi laluan kepada kepimpinan baharu.
Pasukan kadet bomba telah memilih Nathan sebagai pengerusi yang baharu bagi menggantikan Joel. Dalam sesi pengenalan calon, Nathan sempat berkempen dengan menyebut "badan organisasi menyelamat bencana alam" sebagai akronim bomba. Walaupun tagline itu tidaklah menepati matlamat penubuhan kadet bomba di sekolah, tetapi telah berjaya mengumpul undian tertinggi.
Sementara itu, Kelab Penulisan dan Penerbitan mengelolakan sesi suai kenal dengan justifikasi bahawa pelantikan anggota sidang pengarang majalah sekolah hendaklah diserahkan kepada individu yang memiliki kebolehan penulisan yang terbaik dalam kedua-dua bahasa Melayu dan bahasa Inggeris. Di samping itu, pemilihan ketua editor akan melalui beberapa proses tapisan. Maka, aktiviti ice-breaking telah dikendalikan oleh jawatankuasa tertinggi sesi 2009/2010.
Sama macam komposisi keanggotaan sidang redaksi The Michaelian ediai 2009, majoritinya ialah pelajar perempuan. Keseluruhannya, kelab menerima sejumlah 23 orang anggota baharu dalam kalangan pelajar 6 Rendah. Semoga mereka dapat menggalas tanggungjawab mengekalkan reputasi majalah tahunan SMI yang mendapat maklum balas positif setakat ini...

No comments: