SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Saturday, January 13, 2018

AKHYAR RASHID BINTANG BOLA SEPAK DALAM PEMBIKINAN (THE YOUNG MESSI OF MALAYSIA)

Skuad bawah 22 tahun kebangsaan berjaya mengikat Jordan dalam kejohanan Piala AFC di China 1-1 sebentar tadi. Pasukan kendalian Datuk Ong Kim Swee itu mengharungi perlawanan kedua dengan lebih baik setelah kecundang 1-4 di tangan Iraq kelmarin. Fua orang pemain yang mencuri tumpuan ialah penyerang, Akhyar Rashid dan oenjaga gawang, Haziq yang menafikan kelincahan Suleiman, perancang utama Jordan.

Ketika menentang Iraq, Akhyar hanya dimasukkan pada separuh masa kedua bagi menggantikan seorang lagi pemyerang berbisa, iaitu Thanabalan. Kali ini Akhyar disenaraikan dalam kesebelasan utama. Namun, dia harus dikeluarkan pada suku ketiga perlawanan akibat kecederaan.
sumber ambilan di sini

Akhyar Rashid, pemain Kedah dalam saingan liga tempatan baru melepasi usia 18 tahun. Lahir pada 1 Mei 1999, ketinggian Akhyar ialah 169 sentimeter. Di padang, Akhyar memiliki pergerakan yang penuh taktikal, malah tidak hanya menunggu hantaran rakan.

Akhyar Rashid memiliki ciri pemain bola sepak yang kreatif dan prolifik. Bakat yang ada itu seharusnya digilap ke tahap yang lebih tinggi. Beliau perlu diberi oendedahan antarabangsa dengan lebih kerap.
bola di kaki Akhyar ketika menentang Jordan
...

...

...

...

...

...

No comments: