SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Thursday, December 24, 2009

KEPUTUSAN PMR 2009: 52 CALON SMI DAPAT SEMUA 'A' (52 MICHAELIANS GOT STRAIGHT A'S IN PMR)

Ipoh, 24 November 2009 / 6 Muharam 1431

SMK St Michael, Ipoh (SMI) kembali mencatat peningkatan dalam pencapaian peperiksaan PMR 2009. Semua mata pelajaran mencatat peratusan lebih baik berbanding dengan tahun sebelumnya, kecuali satu (akan diperincikan kemudian, Insya-Allah). Bilangan calon semua A meningkat sebanyak 30%, iaitu daripada 40 orang (2008) kepada 52 orang tahun ini.


Tahniah kepada semua calon sama ada cemerlang, sederhana atau biasa-biasa sahaja. Semoga keputusan PMR yang kalian peroleh akan menjadi bekalan yang berguna untuk pengajian tingkatan empat, sama ada aliran akademik di SMI atau di sekolah lain. Mungkin akan ada yang bakal memilih aliran kemahiran di sekolah vokasional. Tidak kira aliran pengajian yang bakal dilalui, teruskan perjuangan kalian!

Calon PMR kohort 2009 telah membanggakan SMI. Kini, pengetua, guru  dan seluruh warga SMI boleh memulakan langkah pada tahun 2010 dengan lebih bergaya. Moga-moga perkhabaran Mac nanti (SPM / STPM) juga melengkapkan pencapaian gemilang kali ini.

Akhirnya jerih-perih kalian terbayar sudah. Ayuh, teruskan kemaraan kalian. UPSR dan PMR dilepasi dengan jayanya. Kini, kalian memasuki fasa pengajian menengah atas.

Pancaroba alam remaja kian berliku-liku. Andainya kalian pejuang ilmu yang hebat, pedulikan pesona sebelah kiri dan sebelah kanan kalian. Lihatlah laluan kecemerlangan yang lurus di hadapan sana.

Kalian punya banyak penolong dan sumber yang boleh memacu kalian mendaki mercu kecemerlangan. Di rumah, kalian punya keluarga yang sentiasa memberi sokongan: secara terang-terangan atau senyap. Di sekolah, kalian punya guru dan rakan yang senantiasa sudi berkongsi impian kecemerlangan dengan kalian.

Kalian berhak meraikan kejayaan yang baru dikecapi. Tahniah, tahniah, tahniah! SMI akan terus bersama-sama kalian melakar kecemerlangan yang berterusan. Marilah kita membalas segala kepercayaan yang diberi oleh ibu bapa kalian, keluarga kalian, pembayar cukai (semua anggota masyarakat tanpa kecuali), agama, bangsa dan negara. Bertemu semula di SMI...

No comments: