SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Thursday, December 31, 2009

MAULID BERPINDAH NEGERI, DUA LAGI NAIK PANGKAT (TRANSFER AND PROMOTION OF SMI'S TEACHER)

Ipoh: Khamis, 31 Disember 2009 / 14 Muharam 1431

SMK St Michael, Ipoh (SMI) menutup tirai kalendar masihi 2009 dengan mesyuarat guru sebagai persiapan terakhir sesi persekolahan 2010. Mesyuarat empat jam itu dipenuhi dengan taklimat pentadbiran dan pengurusan rekod, serta dokumen. Pengetua telah menyampaikan taklimat yang menyentuh hal-ehwal kurikulum, kokurikulum, refleksi 2009 dan cabaran semasa dunia pendidikan.

Seperti biasa dalam mesyuarat penuh yang pertama, senarai tugas dan takwim aktiviti sekolah dibincangkan. Semua guru kelihatan ceria menantikan ketibaan sesi persekolahan 2010. Walaupun masih dalam tempoh cuti akhir tahun 2009, kebanyakan guru SMI terlibat dengan urusan peperiksaan dan perancangan takwim  aktiviti sekolah. Tema sekolah 2010 bakal dilancarkan dalam perhimpunan pertama Isnin ini.

Warga SMI 2010 akan terasa kehilangan tiga orang guru yang dedikasi. Encik Maulid bin Ismail, Presiden Kelab Staf, merangkap orang kuat Kelab Kilas Tangkis telah berjaya dalam rayuan beliau suami isteri untuk kembali menabur bakti di kampung halaman mereka di Perlis. Tahniah Encik Maulid. Harap-harap tidak melupakan kami di SMI ini.

Dua orang guru wanita pula berpindah sekolah berdekatan atas urusan naik pangkat. Puan Jot Mao Tan bertukar ke SMK Sam Tet, manakala Puan Hajjah Norhamisah binti Ibrahim ke SMK Anderson. Kedua-dua mereka dilantik sebagai Guru Kanan Vokasional dan Teknik. Tahniah.

Penulis blog (PB) tumpang berbangga justeru ketiga-tiga guru yang berkenaan adalah daripada bidang Vokasional dan Teknik, iaitu bidang yang PB jaga sepanjang 2009 dengan status menjalankan tugas guru kanan. PB menyambung seketika tugas berkenaan sehingga guru kanan lantikan JPN ditempatkan kelak. PB juga akan menjalankan tugas Presiden Kelab Staf sehingga pemilihan exco baharu yang dijangka diadakan pada awal bulan Februari.

Sementara itu seorang lagi guru wanita, Puan Suhana binti Basiam (sesi petang) mula bercuti belajar di peringkat sarjana (M.Sc) di Universiti Islam Antarabangsa. Puan Suhana mengkhusus dalam bidang Pskikologi di bawah tajaan Hadiah Latihan Persekutuan, Cuti Belajar Bergaji Penuh Dengan Biasiswa. Namun, secara pentadbiran beliau masih disenaraikan sebagai guru SMI. 

Dalam pada itu SMI menerima seorang lagi Cikgu Ravi yang juga kaunselor pelajar. Bezanya, ketua Unit Kaunseling SMI ialah Cikgu Ravindran, manakala Ravi II ini ialah Cikgu Ravi Chandran. Dengan itu, SMI telah mempunyai lima orang kaunselor pelajar sepenuh masa.

Kepada semua warga SMI, selamat meneruskan sesi persekolahan 2010. Marilah kita menumpukan daya usaha kita ke arah kecemerlangan dan kesejahteraan. Mudah-mudahan kita dikurniakan oleh-Nya kekuatan, kesihatan dan sumber untuk mencapai kejayaan yang diidam-idamkan. Insya-Allah...

No comments: