SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, July 29, 2009

PANCARAGAM SMI NAIB JUARA PERAK (MICHAELIAN MILITARY BAND TOOK THE SECOND)

Pada 24 Julai 2009 yang lalu pasukan pancaragam SMK St Michael, Ipoh (SMI) telah mengambil bahagian dalam pertandingan akhir peringkat negeri. Dalam saingan tujuh pasukan di Stadium Perak itu, SMI berjaya mempersembahkan melodi yang harmonis, di samping formasi gerak yang penuh variasi. SMI hanya dipisahkan dengan markah yang tipis dengan pasukan Sam Tet yang muncul sebagai juara, dan seterusnya Sam Tet bakal mewakili Perak ke peringkat kebangsaan.

Pencapaian tempat kedua ini mengulangi sejarah tahun 2007. Sekalung tahniah buat semua pelajar yang mewakili pancaragam SMI 2009, kepada guru penasihat dan pentadbiran sekolah yang memberi galakan. Pasukan pancaragam SMI berpotensi untuk mencapai tahap yang lebih tinggi dengan perancangan yang menjurus kepada kemenangan, taktikal dan kepimpinan. Di samping itu, instrumen pancaragam mungkin boleh diorganisasikan semula dari segi bilangan, komposisi dan peralatan terkini.

Pengumuman tentang pengwujudan 100 buah sekolah yang akan dipilih sebagai pusat pembelajaran berpencapaian tinggi oleh kepimpinan negara baru-baru ini membuka ruang untuk SMI bersaing merebutnya. Kehebatan pasukan pancaragam boleh dijadikan niche area yang seterusnya, di samping program drama sekolah dan debat bahasa Inggeris. Masuk persaingan sudah cukup bagus, dan jika terpilih, itu satu bonus buat SMI. Kita sudah pun diberi status sekolah premier, sekolah lima bintang dan sekolah kawalan negeri.

No comments: