SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Sunday, November 1, 2009

DUA GURU SMI TUNAI HAJI (TWO TEACHERS TO PERFORM HAJJ)

Ipoh: Isnin, 2 November 2009 / 14 Zulkaedah 1430


Bertempat di Surau SMI, Badan Kebajikan Guru dan kakitangan Islam SMI (BERKAT) meraikan keberangkatan dua orang bakal jemaah haji tahun ini, iaitu Puan Rasidah Ismail (guru ekonomi) dan Puan Khamsiah Muda (guru BM). Majlis yang dipengerusikan oleh as-Sheikh Tuan Haji Ahmad Shakir dimulai dengan bacaan surah Yasin oleh sejumlah kira-kira 30 orang guru yang berkelapangan waktu, diketuai Ustaz Marhalim.


Seterusnya, Tuan Haji Tauhid Ahmad bin Haji Shamsuddin selaku penasihat Berkat sudi berkongsi pengalaman di tanah suci. Beliau menekankan hal keberkatan doa di sana dan menyatakan betapa jemaah perlu mengawal tutur kata, tingkah laku dan lintasan hati kerana segala-galanya mudah termakbul. Peristiwa yang dilalui oleh jemaah terdahulu elok dijadikan iktibar supaya pekerjaan haji dapat dilakukan dengan penuh tertib dan berjaya.

Puan Rasidah Ismail

Kedua-dua jemaah yang diberi peluang berucap turut meminta doa rakan dan seterusnya memohon maaf atas apa-apa jua kesalahan yang mungkin disedari ataupun sebaliknya. Puan Rasidah dan Puan Khamsiah juga mohon halal atas segala makan minum. Seperti impian semua jemaah haji, hanya haji mabrur jua yang diharapkan.

Puan Khamsiah Muda

Puan Rasidah dijadualkan berlepas pada 6 November di lapangan Terbang Kuala Terengganu, manakala Puan Khamsiah pada 15 November di KLIA. Kedua-dua orang guru ini sebenarnya berasal dari pantai timur, tetapi telah lama menetap di negeri Perak Darul Ridzuan.

 

Majlis yang bermula pukul 9.30 pagi itu berakhir sejam kemudiannya dengan jamuan ringan. Pihak Berkat turut menyampaikan "sumbangan" kecil sebagai tanda sokongan kepada kedua-dua bakal jemaah. Mudah-mudahan kedua-dua mereka sihat sejahtera dan selamat dalam segala pekerjaan haji, Insya-Allah...
 

No comments: