SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Saturday, December 19, 2015

CELOTEH DJ KENDURI KAHWIN: SIAPA YANG DENGAR? (SCRIPTED FOR RELAXING EMCEE)

Majlis jamuan bagi meraikan mempelai memang dikhususkan kepada tetamu yang diundang oleh tuan rumah. Orang yang hadir pun singgah sebentar sahaja, tidak berlama-lama atau melekat di meja makan kerana banyak yang menunggu giliran tempat duduk dengan sabar. Tuan rumah pula sibuk menyambut ketibaan tetamu yang tidak putus-putus terutama pada waktu puncak.

Berdasarkan suasana yang tersebut, pengacara majlis hendaklah peka akan keperluan dan persekitaran yang ada. Tetamu datang untuk menikmati makanan sambil berbual-bual dengan anggota keluarga dan kenalan yang sesekali bersua muka. Jika pengacara membuat bising serta memainkan muzik yang membingitkan telinga, maka itu suatu bentuk gangguan yang menyeksakan.

Maka, sebelum mengacara sesebuah majlis perkahwinan, pengacara wajib melakukan kerja rumah dengan mengumpul maklumat yang berkaitan. Penyampaian yang bersahaja tidak bermaksud dilakukan secara spontan sepenuhnya. Tanpa perancangan dan persediaan skrip, pengacara akan sering tersasul dan mungkin menyentuh sensitiviti mana-mana pihak secara tidak sengaja.

...


...


...


...


...


...


...


No comments: