SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Monday, May 4, 2009

PELANCARAN KELAB BADMINTON STAF SMI


Sesudah melalui proses perbincangan dan sumbang saran, KELAB KILAS TANGKIS menjadi pilihan nama baharu kelab badminton naungan kelab staf SMI yang diterajui oleh Cikgu Maulid bin Ismail. Selain itu motto "RENTAS JUARA" bakal menyemarakkan entusias para pemain untuk menyerlahkan bakat dan potensi yang telah digilap sekian lama. Setelah berjaya membuat penarafan pemain baru-baru ini, Kelab Kilas Tangkis kini siap siaga untuk berentap dengan cabaran pasukan lain.

Cikgu Maulid sebenarnya telah merisik pasukan-pasukan yang mampu memberikan saingan kepada Kelab Kilas Tangkis ini. Antaranya Kelab Retro Kinta, Alumni SMI, Kelab Staf Sam Tet, Kelab Badminton Bomba, skuad pelapis SMI, dan lain-lain. Kelab Kilas Tangkis menetapkan sasaran memenangi semua perlawanan yang diatur. Untuk itu, pemain tidak dibiarkan bergantung kepada kemahiran individu semata-mata, sebaliknya diberi suntikan nilai tambah dari segi kecergasan, kekuatan mental, strategi, taktikal, dan teknikaliti peralatan, serta kesesuaian pakaian semasa pertandingan.

Seterusnya reka bentuk logo Kelab Kilas Tangkis masih dalam proses pemantapan tema. Kelab Kilas Tangkis boleh dianggap sebagai unik justeru menggabungkan kepelbagaian latar belakang ahlinya. Ada yang sudah bertaraf otai, ada pemain berprestasi tinggi, dan ada pemain yang ala-ala semi pro! Selain itu, Kelab Kilas Tangkis yang berpangkalan di SMI turut menerima keahlian para sahabat dari rakan sejawatan di sekolah lain dan pekerjaan yang lain juga. Namun demikian, Kelab Kilas Tangkis ini pada asasnya menjadi milik dan naungan Kelab Staf SMI yang sentiasa berpegang kepada konsep perkongsian bijak demi kebaikan profesion keguruan amnya.

Buat sementara ini, Kelab Kilas Tangkis hanya dibuka kepada kaum jejaka. Pasa masa hadapan, dengan merujuk kepada jawatankuasa syariah SMI, mungkin versi feminin Kelab Kilas Tangkis bakal dibentuk. Aktiviti-aktiviti Kelab Kilas Tangkis diharapkan tidak sekadar berakhir di gelanggang MBI dan Restoran Sabar Menanti, tetapi boleh diperluaskan kepada keluarga anggota, atau mungkin juga menjadi didaftarkan sebagai entiti yang sah, dan barangkali berpotensi untuk dikembangkan sebagai sebuah koperasi suatu hari nanti, insya-Allah.

No comments: