SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Saturday, April 25, 2009

Bowling SMI: Bidang VT muncul pemenang



Tanggal 25 April 2009 (Sabtu) meninggalkan memori berwarna-warni kepada pemain bowling berstatus "supranovis" dalam kalangan anggota Kelab Staf SMK St Michael, Ipoh (SMI). Dalam tempoh dua jam bermula seawal 2.30 petang di Ampang Superpowl, Ipoh Parade sebanyak lapan buah pasukan bertarung merebut trofi kejuaraan Kelab Staf SMI buat julung-julung kalinya. Seperti yang diramalkan, bidang Vokasional dan Teknik (VT) mencatat kejayaan besar!

Cikgu Maulid bin Ismail, guru Pengajian Perniagaan dan Ekonomi Asas, merekodkan 298 jatuhan pin untuk meninggalkan jauh pencabar lain. Wakil bidang kemanusiaan (Cikgu Haji Zulkifli) sekadar berpuas hati dengan 281 jatuhan pin, manakala wakil pejabat, En. Redzuran 265 jatuhan pin. Ketika ditemui, Cikgu Maulid mengatakan jumlah jatuhan itu masih rendah jika dibandingkan dengan rekod pencapaian peribadi beliau. Sebagai presiden kelab staf merangkap penganjur pertandingan, beliau terpaksa membahagikan tumpuan antara peranan sebagai peserta pertandingan dengan peranan sebagai penganjur.

Bidang VT juga berjaya muncul sebagai pemenang tempat ketiga keseluruhan apabila rangkaian empat orang pemainnya mencatat 687 jatuhan pin, mengekori "rapat" pasukan pejabat (893 jatuhan pin) dan pasukan bidang kemanusiaan (725 jatuhan pin). Pasukan pejabat dibarisi oleh En. Redzuran, En. Badrul, En. Shahrul dan Puan Nurul. Syabas kepada pasukan pejabat yang ditaja dan diurus sepenuhnya oleh Tuan Haji Tauhid Ahmad bin Haji Shamsuddin, Penolong Kanan SMI!

Hadiah kepada para pemenang akan disampaikan pada majlis sambutan hari guru SMI yang dijangkakan berlangsung sebelum cuti pertengahan tahun nanti. Bagi peserta yang baru pertama kali menjejakkan kaki ke arena bowling, pastinya memasang impian untuk penampilan yang lebih hebat pada saingan seterusnya. Panjang umur murah rezeki, mudah-mudahan!

Terima kasih atas sokongan semua dalam menjayakan aktiviti sulung Kelab Staf sesi 2009 / 2010. Banyak lagi aktiviti yang dirancang untuk mengukuhkan lagi ikatan kekeluargaan warga SMI. Semoga usaha Kelab Staf ini bakal menyumbang terhadap kecemerlangan SMI, khususnya dalam meningkatkan tahap pencapaian pembelajaran pelanggan utama sekolah, iaitu murid dan pelajar yang menjadi sebab utama kewujudan sesebuah sekolah.

No comments: