SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, June 24, 2009

GUBAH BUNGA SMI: KELAB CATUR MENANG (MICHAELIANS FLOWER ARRANGEMENTS: CHESS CLUB WINS)







Ipoh, 24 Jun 2009 (Rabu)

Sempena Hari Ucapan dan penyampaian Hadiah 2009, satu pertandingan menggubah bunga antara kelab dan persatuan di SMK St Michael, Ipoh (SMI) berlangsung selama dua jam mulai pukul 8.00 pagi. Tujuan utamanya untuk menyerlahkan kreativiti pelajar SMI, di samping memilih gubahan terbaik untuk menghias pentas acara majlis di Dewan Besar SMI. Pertandingan ini telah menjadi tradisi SMI sejak sekian lama.

Ia suatu proses pembelajaran yang unik. Nilai kerjasama, kesabaran dan kepimpinan perlu diadunkan sekali bagi mengilhamkan gubahan yang berjaya memikat hati juri yang arif dalam bidang berkenaan. Konsep yang dipersetujui itu perlu dipindahkan dalam bentuk hasil kerja manipulatif yang asli dan kontemporari.

Setelah diadili, gubahan bunga Kelab Catur telah dipilih sebagai pemenang utama, diikuti oleh Kelab Pembimbing Rakan Sebaya. Gubahan juara menghiasi meja pengacara majlis hari ucapan, manakala gubahan kedua terbaik diletakkan di atas meja tetamu kehormat. Gubahan lain menghiasi sekitar pentas.

No comments: