SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Saturday, June 27, 2009

SMI KETIGA HOKI PREMIER (MICHAELIANS NO. 3 IN PREMIER SCHOOL'S HOCKEY)








Bota Kanan, Parit
Sabtu, 27 Jun 2009 (4 Rejab 1429)

Skuad hoki SMI akhirnya mencatat sejarah baru apabila berjaya merebut tempat ketiga dalam pertandingan hoki sekolah premier zon Perak 2009, satu pencapaian tertinggi sejak penyertaannya dalam temasya berkenaan. Dalam perlawanan yang berlangsung di padang rumput SMK Dato' Abdul Rahman Yaakub (SMDARY), SMI menjinakkan SMK Sultan Iskandar Shah, Parit (tuan rumah bersama temasya sukan sekolah premier zon Perak, selain Main Convent, Ipoh) dengan kemenangan selesa 3 - 1. Perlawanan bermula pukul 8.30 pagi.

Kedua-dua pasukan pada mulanya mengamalkan permainan berhati-hati sambil menguji kekuatan dan kelemahan lawan. Pada minit ke-19, Raj menghadirkan keceriaan buat SMI apabila menyempurnakan tolakan penalti sudut ke gawang lawan. Namun, belum pun rasa puas yang tergambar di wajah pemain SMI hilang, pasukan lawan berjaya menembusi pertahanan SMI yang agak terleka dengan satu gol padang. Setelah itu, permainan agak seimbang.

Sebaik separuh masa kedua dimulakan, kedua-dua pasukan saling berbalas-balas serangan. Pujian harus diberi kepada Jeetenraj, penjaga gawang SMI yang banyak kali menafikan ancaman penyerang SMK Iskandar Shah dengan tampanan yang tepat dan keberanian mengeluarkan bola daripada kawasan D. SMI kembali di hadapan dengan satu gerakan cantik dan disudahkan dengan satu tolakan kencang Charles Santiagao. SMI membenam sisa-sisa harapan lawan dengan gol ketiga pada minit ke-22 dengan cara yang hampir sama, kali ini giliran S. Singh.

Penyampaian pingat dan sijil berlangsung di Stadium Mini, Parit, iaitu 20 kilometer daripada tempat perlawanan hoki. Majlis disempurnakan oleh Ahli Parlimen Parit, dan wakil Pengarah JPN (Ketua Sektor Kemanusiaan, Haji Idris Ramli). Pengetua SMi juga kelihatan. Kemudian, pegawai dan pemain diraikan dalam satu jamuan makan tengah hari sambil diiringi persembahan gamelan SMK Convent, Ipoh.

Keputusan lain:

Hoki akhir: Anderson (juara kebangsaan 2008) mengalahkan Clifford 2-0;

Bola sepak akhir: Clifford kalahkan Anderson (juara kebangsaan 2008) 2-1;

Bolak sepak tempat 3-4: SYS Batu Gajah kalahkan King Edward, Taiping 3-1;

Bola jaring akhir: Ave Maria (juara kebangsaan 2008) kalahkan RPS, Ipoh 38-33;

Bola jaring tempat 3-4: SMK St Bernedette Convent, Batu Gajah kalahkan Convent Taiping 23-9.

Pada tahun ini ragbi dan hoki perempuan direhatkan.
Edisi 2010 akan merehatkan hoki lelaki, dan satu lagi permainan yang bakal diputuskan kemudian.

Johan setiap acara akan mewakili zon Perak ke peringkat kebangsaan.
Perak ialah juara keseluruhan kebangsaan sekolah-sekolah sejak beberapa tahun.

No comments: