SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Monday, June 22, 2009

HARI UCAPAN SMI 2009 (SPEECH DAY FOR MICHAELIANS)



Ipoh, 22 Jun 2009 (Isnin)

Hanya dua hari lagi pelajar cemerlang St Michael, Ipoh tahun 2008 akan diberi pengiktirafan. Fokus Hari Ucapan dan Penyampaian Hadiah ialah pencapaian kurikulum, sama ada peperiksaan awam, mahupun peperiksaan dalaman. Sesuatu yang unik ialah pada ketika kebanyakan sekolah memilih untuk menjenamakan semula Hari Ucapan kepada Majlis Anugerah Kecemerlangan, SMI masih mengekalkan nama klasik berkenaan.

Majlis akan berlangsung mulai pukul dua petang pada hari Rabu ini. Tempatnya di Dewan besar SMI. Tetamu kehormat ialah Dato' Seri Lee Oi Hian, bekas Michaelian yang kini menerajui kumpulan KL-Kepong Berhad, sebuah konglomerat perladangan, hartanah dan pembuatan yang tersenarai di papan utama, Bursa Saham Malaysia. Beliau juga ialah Pengerusi Lembaga Pengelola SMI. Terima kasih Dato' Seri.

Di samping ucapan, majlis bakal diserikan dengan persembahan choral speaking, orkestra Cina Michaelian (MCO) dan school rally. Bagi memastikan kelancaran majlis, dua sesi raptai dijalankan, termasuk raptai penuh sehari sebelum acara sebenar. Moga Hari Ucapan kali ini mengukuhkan lagi pengisian tema "Upholding the Great Michaelian Ethos."

No comments: