SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Thursday, June 18, 2009

HOKI: SMI BERTANDANG KE MCKK SELASA DEPAN (MICHAELIANS VS MCKK NEXT WEEK)

Ipoh, 18 Jun 2009 (Rabu)
SMK St Michael, Ipoh (SMI) berjaya mengenepikan cabaran Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh (STAR) menerusi penentuan tolakan penalti sudden death di Stadium Sultan Azlan Shah, Ipoh pagi tadi. Dalam perlawanan sepenuh masa SMI berjaya mengikat agregat 3-3 setelah memenangi perlawanan timbal balik kedua dengan jaringan 2-1. Peraturan kelebihan jaringan di tempat lawan yang tidak diambil kira dalam temasya tahun ini telah memberi talian hayat kepada SMI.

Kedudukan dalam separuh masa pertama terikat 0-0. STAR yang hanya memerlukan keputusan seri bagaimanapun mendahului SMI terlebih dahulu. Sepertimana perlawanan semalam, pemain-pemain STAR mula kehilangan rentak dan tempo perlawanan pada penghujung saingan. SMI segera menghidu peluang itu untuk membolosi gawang STAR sebanyak dua kali pada minit-minit akhir perlawanan.

Penentuan pemenang secara tolakan penalti juga berakhir dengan kedua-dua pasukan terikat 3-3. Setelah itu, kaedah sudden death digunakan. Ternyata tuah memihak kepada SMI untuk menempah pertemuan dengan MCKK di bawah bimbingan Cikgu Khairi selaku kaunselor pelajar di sana.

Perlawanan timbal balik pertama pusingan kedua bakal berlangsung di padang rumput MCKK pada hari Selasa 23 Jun 2009, pukul empat petang. Seterusnya, SMI akan melayan kunjungan skuad MC di Stadium Sultan Azlan Shah, iaitu gelanggang pertarungan hoki bertaraf antarabangsa. Perlawanan kedua itu dijadualkan pada hari Khamis, 25 Jun, dan masa akan dimaklumkan kemudian justeru perlu mendapat pengesahan tempahan daripada pihak berkuasa stadium.

MC ialah sebuah pasukan yang disegani. Namun, jika pemain SMI mampu mempamerkan permainan terbaik, tidak mustahil bahawa SMI berupaya mara lebih jauh. Apa-apa pun, sesuai dengan matlamat penganjuran sukan sekolah premier untuk mewujudkan interaksi yang lebih meluas dalam kalangan sekolah ternama, kesempatan yang ada patut digunakan untuk menghulurkan salam persahabatan antara duta kecil sekolah yang hadir sebagai pemain hoki.

Penghormatan SMI kepada MC tidak menjadi halangan untuk mencatat kemenangan ke atas mereka. Jumpa hari Selasa dan Khamis depan!

No comments: