SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Thursday, June 25, 2009

HOKI SEKOLAH PREMIER: SMI KE PENENTUAN TEMPAT KETIGA (PREMIER SCHOOL’S HOCKEY: MICHAELIANS TO SETTLE 3RD PLACING)





Pertandingan akhir sekolah premier negeri Perak merupakan ulangan pertemuan dua finalis tahun lalu, Anderson dan Clifford, Kuala Kangsar. Kedua-dua pasukan projek hoki negeri itu menepati ramalan awal apabila membenam kesemua cabaran lawan dengan mudah. Anderson ialah juara bertahan dengan kemenangan bergaya 6 - 0 ke atas Clifford untuk edisi 2008. Anderson juga ialah naib juara hoki MSSM selaku wakil Perak apabila tewas tipis di tangan SSBJ (Bukit Jalil) yang mewakili Selangor.

Bertemu dengan Anderson sudah dikira suatu penghormatan. Walaupun tubuh pemain Anderson bersaiz lebih kecil kerana kebanyakan pemain yang diturunkan masih di peringkat menengah rendah, namun pemain yang dikumpul dari segenap ceruk negeri Perak ternyata perkasa di padang hoki. Michaelian cuba memberi saingan, namun kemahiran taktikal dan hantaran jauh Anderson berada di kelas yang tersendiri. Maka, SMI akan bertarung dengan tuan rumah temasya sekolah premier edisi 2009,SMK Idris Shah, Parit untuk merebut tempat ketiga Sabtu ini, pukul 8.30 pagi di padang hoki SMK Dato' Abdul Rahman Yaakub, Bota.

Walaupun dihadiahi sedozen jaringan, namun jumlah itu masih kecil dibandingkan dengan nasib yang diterima oleh pasukan lain sebelum ini. SMI akan terus mencongak peluang untuk meningkat lebih maju pada kejohanan lain yang bakal disertai. Kita mampu mara lebih jauh dengan syarat kita sanggup berusaha lebih keras, lebih bijak dan lebih berdisiplin. Sukan berprestasi tinggi kini ialah gabungan sains dan seni, iaitu memerlukan sentuhan intelektual dan penyelidikan.

No comments: