SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Monday, October 5, 2009

MAJLIS BACAAN YASIN DAN SAMBUTAN RAYA GURU SMI (RAYA GATHERING'S AT ST MICHAEL'S INSTITUTION)

Ipoh, Selasa 17 Syawal 1430 / 6 Oktober 2009

Badan Kebajikan Guru-guru Islam SMI (Berkat) sesi pagi telah menganjurkan program sambutan Aidil Fitri secara sederhana tetapi meriah di perkarangan Surau SMI. Majlis yang bermula pukul 9 pagi diisi dengan bacaan Yasin oleh guru-guru yang berkelapangan waktu (tiada p & p). Tujuannya ialah menzahirkan kesyukuran ke Hadrat Ilahi justeru semua warga Muslim SMI selamat menjalani ibadah puasa Ramadan, di samping mendoakan keselamatan dan kejayaan seluruh warga SMI yang bakal menduduki peperiksaan awam bermula esok.




Antara menu juadah ialah nasi goreng, sate, nasi impit, lemang, ketupat dan kuih muih. Minuman pula ialah jus oren berperisa khas. Selai itu, air mineral turut disediakan.


Walaupun lorong surau SMI bersaiz kecil, namun dengan kreativiti susun atur majlis, ruang seakan-akan begitu luas.



 
Turut mengunjungi "rumat terbuka" Berkat ialah tuan pengetua, dan Penolong Kanan HEM, En. Velu. Pengetua sangat tertarik dengan konsep majlis yang dianjurkan dan berharap dapat diteruskan saban tahun. Guru-guru yang ditemui juga menyatakan pujian kepada jawatankuasa penganjur yang diketuai oleh Penolong Kanan, Tuan Haji Tauhid, dan diselaraskan oleh Puan Hajjah Zaleha.


Guru sesi petang telah mengadakan program sambutan yang sama pada hari Jumaat yang lalu. Konsep majlis itu ialah secara pot luck. Guru petang meraikan hari tersebut dengan pakaian bertemakan hari  raya.

No comments: