SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Sunday, October 25, 2009

BOWLING KELAB STAF SMI: PENGALAMAN BAWA KEJAYAAN (SMI'S STAFF CLUB BOWLING: EXPERIENCE SPEAKS LOUDER)

Ipoh, Ahad: 25 Oktober 2009 / 6 Zulkaedah 1430

Arena bowling Ampang Superbowl, Ipoh Parade menjadi saksi betapa kemahiran dan pengalaman berjaya mengenepikan cabaran secara cuba jaya oleh novis. Kelab Staf SMK St. Michael, Ipoh (SMI) menganjurkan pertandingan tenpin bowling buat kali kedua pada tahun 2009. Pasukan yang diketuai Cikgu Yus, dan dianggotai oleh Salwana, Rossabarina  dan Wendy Arman (suami Salwana) berjaya mencatat 763 jatuhan pin dalam dua permainan. Di samping itu, Wendy turut meletakkan dirinya sebagai peserta individu terbaik dengan 289 jatuhan pin.


Kumpulan Haji Sidek yang turut menampilkan Cikgu Haji Zul (pemain PSKPP negeri) berpuas hati di tempat kedua dengan 698 jatuhan pin. Haji Zul yang dibelenggu masalah kecederaan jari masih beraksi dengan baik apabila dinobatkan sebagai juara kategori individu apabila merekodkan sejumlah 267 jatuhan pin. Peraturan pertandingan menetapkan hanya staf berdaftar di SMI layak diberikan hadiah kemenangan. Keluarga dan peserta lain sebagai "peserta import" dianggap sebagai pembantu dan akan dianugerahkan sijil penghargaan.


Satu lagi kumpulan wanita yang dianggotai Mimi, Farah, Ana dan Fiza berjaya membuat 620 jatuhan pin untuk meraih tempat ketiga. Mengekori rapat di tempat keempat ialah pasukan Shahruzzaman yang turut dianggotai penulis blog, Irfan (anak Shahruzzaman) dan Dila. Sementara itu pasukan Diba (+ Aishah, Liza, Badrul) dan pasukan Liew (+ Foong, Usha dan Ng) berkongsi kedudukan kelima dengan 480 jatuhan pin.


Peserta individu kedua terbaik ialah Mimi (199), diikuti ketiga: Farah (193), keempat:  Salwana (188), kelima: penulis blog (186), ke-6: Yus (174), ke-7: Nurul (162) dan  ke-8: Shahruzzaman (161). Sebanyak 15 peserta individu yang lain mencatat jatuhan pin antara 89 hingga 142. Peserta yang lebih kerap mengunjungi arena bowling didapati mempunyai kelebihan berbanding dengan peserta yang datang sekali-sekala atau baru hendak mencuba!


Penyampaian hadiah dijangkakan sempena majlis makan malam, iaitu Rabu 28 Oktober mulai pukul 7.30 malam di Restoran Simpang Tiga, Greentown Business Centre...

Jumpa di sana...

No comments: