SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Tuesday, December 24, 2013

WAWANCARA DENGAN PEMENANG PINGAT EMAS SUKMA (ENDEAVOUR DRIVEN AND PASSIONATE GIFT)

Ahsan Ulya (bukan nama sebenar) ialah pemenang pingat emas acara boling padang kejohanan Sukan Malaysia (Sukma) tahun lalu. Beliau yang berusia 21 tahun memberitahu bahawa untuk mencapai tahap yang tinggi dalam acara sukan ialah pengorbanan masa dan kesabaran yang tinggi. Seseorang ahli sukan juga mungkin terpaksa mengetepikan minat utama sukan mereka bagi mengejar peluang bersaing pada peringkat tertinggi. Ikuti wawancara PB dengan Ahsan Ulya (AU).

PB: Boleh AU ceritakan dengan ringkas latar belakang penglibatan AU dalam acara boling padang?

AU: Insya-Allah, setakat yang saya mampu jawab. Sebenarnya minat saya terhadap boling padang berputik daripada galakan bapa saya, seorang guru yang pernah menyertai pemilihan skuad negara ke Sukan Komanwel. Namun, ayah saya menarik diri daripada dicalonkan justeru hendak memberi tumpuan kepada tugas menolong murid beliau di sekolah teknik. Saya mula berlatih permainan boling padang sejak di bangku sekolah rendah lagi.

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

PB:

AU:

... 

No comments: