SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, May 14, 2014

SAMBUTAN HARI GURU DULU-DULU (HONOURING THE PAST, CELEBRATING THE FUTURE)

Sentiasa terikat dengan kenangan masa silam mungkin suatu penyakit psikologi yang kronik, tetapi sesekali bernostalgia pasti tidak membawa mudarat. Sejarah selalu berulang, sejarah ialah akar umbi sesebuah masyarakat dan suluh masa depan yang penuh ranjau. Kata-kata yang bersifat klise itu bukanlah suatu alasan atau justifikasi, melainkan suatu hakikat yang sangat bermakna.

...

...

...

...

...

...

...

...

...

...

3 comments:

Maizatul Aqlima Ismail said...
This comment has been removed by the author.
Maizatul Aqlima Ismail said...

Assalamualaikum. Selamat Hari Guru, Cikgu Azhar. Terima kasih kerana membalas comment saya pada dahulu. Sekarang saya sedang mengikuti PraUniversiti Sem 1. Saya mengambil pakej mata pelajaran: Ekonomi, BM, Pengajian Perniagaan. Saya hendak tanya, adakah subjek PP dan Ekonomi sgt sukar? Ini kerana jika saya baca sendiri di rumah memang saya tidak faham lansung dan tidak boleh hafal, apabila cikgu terangkan di kelas baru saya faham sedikit... Mungkin sebab dulu semasa SPM saya daripada aliran Sains Tulen. Adakah subjek pakej mata pelajaran saya ini sgt sukar?

cikgu azhar said...

W.salam,

senang @ sukar bersifat subjektif, tidak sama bagi semua orang. dengar cerita positif dan cuba tolak hasutan yang melemahkan jiwa. insya-Allah ada jalannya.

bekas pelajar sains ada kelebihan tersendiri.

Wallahu a'lam ...