SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, March 31, 2010

ESOK TEMASYA SUKAN SEKOLAH, LUSA KILAS TANGKIS BERENTAP (MICHAELIAN 'S SPORT DAY, STAFF BADMINTON CLASH)

Temasya sukan tahunan kali ke-83 SMK St. Michael, Ipoh (SMI) tiba di kemuncaknya esok (1 April 2010), mulai pukul 7.45 pagi bertempat di kawasan padang sekolah. Jika berjaya mencatat kehadiran penuh seramai 1,927 orang pelajar dan hampir 170 orang guru, serta kakitangan, kejohanan kali ini pasti bertambah meriah. Tetamu kehormat yang bakal merasmikan pembukaan temasya ialah Encik Koo Kim Kuang, bekas jagoan kriket negara, dan bekas Michaelian.

Acara dimulakan dengan perarakan masuk pasukan pancaragam sekolah, diikuti oleh pembawa bendera. Sejurus itu, nyanyian lagu Negaraku dan lagu sekolah akan dikumandangkan secara beramai-ramai. Hanya terdapat dua ucapan ringkas, iaitu daripada tuan pengetua, dan tetamu kehormat.

Usai lafaz ikrar kejohanan dan persembahan pancaragam, sebanyak 7 acara pecut 100 meter mengikut tingkatan (termasuk perempuan tingkatan 6) akan dijalankan. Seterusnya 4 acara berganti-ganti 4 X 100 meter antara sekolah (lelaki bawah 14, 15, 16, dan perempuan) pula menyusul. Kuartet SMI menjanjikan saingan sengit untuk muncul sebagai pemenang

Tidak kurang menarik nanti ialah acara Old Michaelian dan The Centenary Run. Bayangkan para senior dan veteran berusaha menunjukkan bahawa mereka masih bertenaga, hebat dan sasa. Pastinya kelakar dan menghiburkan!

Kemuncak acara sukan sudah tentunya tarik tali. Pasukan yang bertanding akan mengerah segenap tenaga, bertahan dan memanfaatkan sedikit sahaja kealpaan pihak lawan. Peranan anchor dan penggalak bagi setiap pasukan dianggap penting bagi membantu kemenangan.

Tradisi Michaelian yang telah dipertahankan sekian lama, iaitu pertandingan kawad kaki antara kelas bakal menyaksikan pelbagai ragam pakaian dan formasi gerak. Persembahan setiap kelas akan menyerlahkan kesungguhan, kreativiti, dan strategi yang berlainan bagi memikat perhatian juri. Dalam keadaan demikian, hanya pasukan yang memiliki x-factor akan menjadi pilihan.

Kedudukan pungutan mata setakat ini diungguli oleh rumah Augustus yang mengumpul 242 mata, jauh mengatasi pencabar lain. Di tempat kedua ialah rumah La Salle dengan 164 mata. Walaupun menghuni kedudukan ketiga dan keempat, rumah Patrick (141) serta U Paul (139) masih mampu menggugat pada saat-saat akhir.

Bravo Michaelians. Know Yourself and Be Yourself. Selamat bersaing dengan penuh semangat kesukanan yang tulen...

BADMINTON PERSAHABATAN: 
KILAS TANGKIS
LAWAN 
KELAB SUKAN JABATAN AGAMA ISLAM PERAK

Tarikh: 2 April 2010 (Jumaat)

Masa:  mulai dari pukul 3.00 petang

Tempat: Kompleks Badminton MBI

Turunlah beramai-ramai memberi sokongan...

2 comments:

Anonymous said...

apakah maksud lusa kilas tangkis berentap?



4sc5 leesy

Anonymous said...

lusa = sehari selepas esok;

kilas tangkis = nama khas sebuah kelab badminton;

berentap = bertarung, berlawan