SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Saturday, July 7, 2012

MEE JAWA ISTIMEWA DI KLANG (DELICOUS AND HEALTHY EATING)

Mee boleh dinikmati menerusi pelbagai cara hidangan, masakan dan resepi, serta sangat bergantung kepada air tangan si tuksng sedia. Namun, pengunjung bandar Klang, Selangor tentu akan mencari mee jawa yang sungguh istimewa dan asli Jawa. Di Indonesia pun tidak ada menu mee Jawa, sebagaimana tidak ada mee bandung walaupun di kota Bandung. 

Jika sesiapa yang mampir (singgah) di pekan lama Klang, berhampiran Centre Point, Pasar Jawa dan Masjid Bandar Di-Raja patut berhenti sekejap di sebuah medan selera bernama Emporium Makan. Di samping hidangan makan tengah hari dan petang yang lazat-lazat belaka, pengunjung harus mencuba mee Jawa di situ. Harganya sepinggan cuma RM3.50 dan sangat berbaloi untuk dinikmati semasa masih panas.

Mee Jawa memang banyak dijual di serata tempat, termasuk pasar malam dan pasar tani, tetapi sudah pasti tidak setanding dengan sepinggan mee Jawa di Klang. Mee dan rencah sayur-sayuran mungkin kelihatan sama, tetapi kuah mee Jawa Klang sangat berbeza. Malah, hidangan mee Jawa di hotel berdekatan Emporium Makan juga sangat jauh ketinggalan.

...

...

...


3 comments:

Unknown said...

Mmg sedap mee jawa kat sini..fav arwah mak

Unknown said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Sebagaimana rasa mee jawa yg x pernah berubah sejak 31 thn saya menikmati mee jawa disini...dgn meja yg sama masih kekal..gitulah juga kenangan 1st date saya dulu disini thn 1985...highly recommended