SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Monday, December 8, 2014

PINJAMAN PERUMAHAN KALI KEDUA BAGI KAKITANGAN AWAM (PRIVILEGE WITHOUT PREJUDICE)

Mendiami kuarters kerajaan atau menyewa rumah dalam tempoh yang panjang bukanlah suatu idea yang baik. Maka, apabila syarat kelayakan pinjaman sudah dipenuhi eloklah cepat-cepat membeli rumah daripada pemaju atau membina rumah di atas tapak tanah sendiri. Penyewa terdedah kepada risiko notis pindah atau tuan punya rumah mungkin mempunyai rancangan yang lain.

Pinjaman perumahan kakitangan kerajaan diuruskan oleh Bahagian Pinjaman Perumahan, Perbendaharaan (Kementerian Kewangan Malaysia, klik di sini). Kalau berkesempatan, boleh terus ke ibu pejabat bahagian berkenaan di Persiaran Perdana, Presint 2, Putrajaya. Pegawai dan kakitangan kaunter yang bertugas bersedia melayan kemusykilan yang diajukan tanpa mengambil masa yang panjang.

Harga rumah tetap melambung tinggi dengan pelbagai alasan kos walaupun harga minyak dunia terus menunjukkan arah aliran menurun. Harga seunit rumah teres satu tingkat boleh mencecah RM250,000 manakala teres dua tingkat menghampiri RM400,000. Jika bernasib baik dapat membeli rumah lelong atau menerusi Mudah.com mungkin boleh membida rumah berkembar atau banglo dengan harga yang lebih rendah daripada itu.

Pembelian rumah daripada pemaju menjadi pilihan kerana proses pinjaman dan urusan bayaran lebih mudah berbanding dengan membeli rumah terpakai atau membina rumah di atas lot tanah sendiri. Hanya wang pendahuluan diperlukan bagi menempah unit yang dikehendaki, di samping melantik peguam yang akan membantu urusan seterusnya. Secara mudah, hitungan bayaran balik bulan (secara konservatif) ialah jumlah ribu yang dipinjam darab dengan 5.6.

Contohnya, pinjaman sejumlah RM300,000:  300 X 5.6 = RM1,660 sebulan termasuk harga takaful sebagai perlindungan risiko andainya peminjam menyahut panggilan Ilahi sebelum tamat tempoh bayaran balik. Waris yang dinamakan akan memperoleh hak milik rumah berkenaan tanpa perlu melangsaikan bayaran justeru ditanggung oleh pihak takaful. Pada kebiasaannya, kelayakan pinjaman ditentukan berdasarkan jumlah bayaran balik yang tidak melebihi 40 peratus gaji pokok peminjam (baca lebih lanjut di sini).

Dalam contoh di atas, gaji pokok kakitangan awam yang meminjam sepatutnya lebih kurang RM3,500 sebulan. Tujuannya supaya kakitangan awam tidak menanggung beban hutang yang berat sehingga bercanggah dengan tatatertib perkhidmatan. Maka, peminjam boleh merancang sumber-sumber lain jika berhajat memilik rumah idaman yang melebihi kelayakan pinjaman.

Andai kata, setelah menikmati kenaikan pangkat dan emolumen yang tinggi, seseorang penjawat awam teringin pula menaik taraf kediaman rumah teres kepada banglo yang dibina di atas lot tanah sendiri. Jika kakitangan itu hendak memohon pinjaman kedua, terlebih dahulu dia kena melunaskan semua baki pinjaman perumahan kali pertama secara sekali gus (lump-sum). Hitungan rebat yang muktamad boleh diperoleh terus dari Bahagian Pinjaman Perumahan dengan menulis surat permohonan rasmi kepada mereka.

Setelah proses bayaran selesai, langkah seterusnya ialah memeriksa jumlah pinjaman kedua yang layak dinikmati. Hitungannya memang berbeza kerana gaji pokok semasa dan tarikh bersara akan diambil kira. Jumlah kelayakan pinjaman ialah berdasarkan 60 peratus gaji pokok semasa, serta tertakluk kepada syarat bayaran balik bulanan yang tidak melebihi 40 peratus tadi.

Permohonan perlu dibuat secara atas talian, tetapi salinan bercetak yang mendapat perakuan ketua jabatan kena dihantar kemudian. Dokumen sokongan tentang pelan rumah yang beroleh kelulusan pihak berkuasa tempatan, profil kontraktor pembinaan yang dilantik dan lain-lain hendaklah ditandatangani oleh peguam pemohon. Anggaran belanja upah melukis pelan RM8,000, peguam RM15,000 dan lain-lain memang sudah disediakan lebih awal sebelum memohon pinjaman.

Rumah ialah keperluan asas sama seperti makanan, pakaian dan pengangkutan. Suatu dasar tegas yang melindungi kebajikan pembeli, khususnya harga yang lebih munasabah, serta menghukum pemaju yang mengaut keuntungan melebihi had yang dibenarkan wajar digubal segera. Suruhanjaya khas yang mengawal selia hal perumahan sebagaimana Suruhanjaya Persaingan Malaysia yang pernah mendenda MAS dan Air Asia barangkali boleh ditubuhkan segera ...

10 comments:

Asa Loan said...

Asa syarikat pinjaman pinjaman bersedia untuk meminjamkan mana-mana jumlah yang anda perlukan untuk memulakan perniagaan peribadi anda. kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%, juga jika anda ingin membeli rumah di atas ansuran bulanan kita juga boleh menjual rumah untuk anda. supaya Sila memohon pinjaman pertanian pertanian. jika anda memerlukan hubungan pinjaman e-mel kami: asaloantransfer@gmail.com, anda juga boleh menghubungi e-mel ini: finance_institute2015@outlook.com, Mungkin ada banyak sebab mengapa anda perlu akses kepada beberapa wang tunai tambahan - daripada yang tidak dijangka pembaikan kereta atau rumah untuk membayar perkahwinan anda atau cuti khas. Tetapi apa sahaja yang anda memerlukannya, apabila anda meminjam antara $ 5,000 USD untuk 100,000 USD di atas.

pengkhususan Syarikat.
1) Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 3%.
2) Kami juga boleh membeli sebuah rumah pilihan anda dalam mana-mana lokasi pilihan anda.

Mrs aisha Bukafia said...

Berita baik!!!
hari yang baik untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah trully memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

 Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan i hilang RM5000, dengan seorang wanita di Arab Saudi.

 i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

 Saya memohon untuk jumlah pinjaman RM80,000 dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman saya yang asli, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat berpatutan hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi
Puan Emiliana melalui e-mel: emilianawilson111@gmail.com
untuk pinjaman anda

Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

Mrs aisha Bukafia said...

Berita baik!!!
hari yang baik untuk semua warga malaysia, nama saya Puan aisha bukafia, tinggal di bandar bandar george, sila, saya ingin berkongsi kesaksian hidup yang sebenar saya di sini pada platform ini untuk semua rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan pemberi pinjaman pinjaman atas internet, Allah telah benar-benar memihak kepada saya melalui ibu yang baik Puan Emiliana

 Selepas beberapa tempoh cuba untuk mendapatkan pinjaman daripada institusi kewangan, dan ditolak sentiasa, jadi saya memutuskan untuk memohon melalui pinjaman dalam talian tetapi saya telah ditipu dan i hilang RM5000, dengan seorang wanita di Arab Saudi.

 i menjadi begitu terdesak dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berbincang dengan seorang kawan saya yang kemudian intorduce saya kepada Puan Emiliana yang juga pemilik sebuah organisasi pinjaman global, jadi kawan saya meminta saya untuk memohon dari Puan Emiliana, jadi saya summorned keberanian dan dihubungi Puan Emiliana.

 Saya memohon untuk jumlah pinjaman RM80,000 dengan kadar faedah yang lebih rendah daripada 2%, jadi pinjaman yang diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat pada pindahan kredit, disebabkan oleh hakikat bahawa ia tidak memerlukan cagaran dan jaminan untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen daripada mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang daripada dua jam wang pinjaman itu telah didepositkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah jenaka sehingga saya menerima panggilan daripada bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah RM80,000. Saya begitu gembira kerana akhirnya Allah menjawab doa saya dengan pesanan pemberi pinjaman saya dengan pinjaman saya yang asli, yang boleh memberikan apa yang diinginkan hati saya.

Semoga Allah memberkati Ibu Emiliana untuk membuat berpatutan hidup saya, jadi saya cadangkan sesiapa berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk sila hubungi
 Puan Emiliana melalui e-mel:
 emilianawilson111@gmail.com untuk pinjaman anda

Akhir sekali saya ingin mengucapkan terima kasih kepada anda semua kerana sudi untuk membaca kesaksian hidup yang sebenar saya mengenai kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
satu lagi nama saya mrs aisha bukafia, anda boleh menghubungi saya untuk maklumat lanjut melalui e-mel saya: mrsaishabukafia@gmail.com.

Glory Chilly said...

baru Pinjaman Tawaran!
Ia adalah satu peluang baru lagi, adakah anda dari segi kewangan ke bawah? adalah perniagaan anda menangis untuk kebangkitan semula kewangan, telah anda mendapatkan pinjaman di bank dan tangan pemberi pinjaman yang salah dan anda di mana menolak? mencari tiada lagi, Kami adalah pemberi pinjaman yang boleh dipercayai dan kami memulakan program pinjaman ini untuk membasmi kemiskinan dan mewujudkan peluang untuk keistimewaan yang kurang untuk membolehkan mereka menubuhkan sendiri dan memulihkan perniagaan mereka. untuk maklumat lanjut, anda boleh menghubungi kami melalui e-mel: gloryloanfirm@gmail.com dan mengisi borang di bawah.

PEMINJAM'S DATA.
1) Nama Penuh: ......... 2) Negara: ...... 3) Alamat: ......... 4) Jenis Kelamin: ..................
5) Status Perkahwinan: ... ..... 6) Pekerjaan: .......... Number 7) Telefon: ........................... 8) Pada masa ini kedudukan di tempat kerja: .... ............ 9) Monthlyincome ...... ...................
10) Pinjaman Tempoh: ............... 11) Tujuan Pinjaman: ............... 12) Agama: ............
13) Tarikh lahir: ........................

sila memohon syarikat yang sah, kejayaan anda adalah matlamat kami.

Dewi Rumapea said...

Salam sejahtera!
Nama saya Dewi Rumapea, saya berasal dari kota SEMARANG, Indonesia. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan semua dalam kumpulan ini mencari pinjaman yang sangat berhati-hati kerana ada penipuan di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu, saya secara kewangan turun dan saya memutuskan untuk mendapatkan pinjaman dari Man di Malaysia dan saya tertipu oleh pemberi pinjaman palsu di Malaysia. Saya hampir kehilangan harapan sehingga seorang kawan saya merujuk saya kepada pemberi pinjaman yang sangat dipercayai dan tulen yang dipanggil Puan Glory, seorang pemberi pinjaman swasta yang meminjamkan saya pinjaman sebanyak Rp500,000,000 tanpa tekanan, pada kadar faedah 2% yang merupakan kadar yang berpatutan untuk saya.

Selepas memindahkan kredit saya ke akaun bank saya, saya sangat terkejut apabila saya menyemak baki akaun bank saya dan mendapati bahawa jumlah saya memohon, telah dipindahkan terus ke akaun saya, oleh puan Glory, tanpa berlengah-lengah. Jadi saya berjanji kepada puan Glory bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi, jika anda memerlukan sebarang pinjaman, sila hubungi Puan Glory melalui email: gloryloanfirm@gmail.com

Saya menggunakan masa ini untuk memaklumkan kepada anda semua bahawa anda boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: dewiputeri9@gmail.com atau anda boleh menghubungi Nur Izzatul Azira Ismail, dari Malaysia yang memperkenalkan saya dan memberitahu saya mengenai Puan Glory, Dia juga mendapat pinjaman dari Puan Glory, Anda juga boleh menghubunginya melalui e-mel: utariwirmayaty@gmail.com Kini, semua yang saya lakukan adalah cuba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya yang saya hantar terus ke akaun bulanan.

Nota: Tiada yuran insurans, yuran pendaftaran atau yuran pemindahan.

Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Allah SWT kerana menggunakan puan Glory untuk mengubah kisah kewangan saya dan kini saya seorang pemilik perniagaan saya yang bangga, semoga Allah terus memberkati Puan Glory dan terus menggunakannya untuk membantu kita semua dalam kesulitan kewangan

Dr Robert West said...

Salam!
Saya adalah Dr Robert West, pemberi pinjaman pinjaman swasta dan pengarah urusan firma pilihan Westrade, sebuah firma berdaftar dan firma kewangan yang diiktiraf dengan laman web rasmi syarikat yang diluluskan di mana kami menawarkan pinjaman peluang masa untuk individu dan organisasi korporat di seluruh dunia. kami adalah organisasi pinjaman pinjaman kewangan yang terkenal di dunia dengan pensijilan perkhidmatan kewangan, berdaftar dan diiktiraf di seluruh dunia, di firma kewangan Opsyen Westrade, kami menyediakan pinjaman kepada mana-mana jenis kepada individu dan badan korporat di mana-mana bahagian dunia dengan mekanisme pemberian pinjaman sistem dalam talian kami di minat yang sangat berpatutan 2% hubungi kami hari ini. Saya ingin menggunakan medium ini untuk memaklumkan kepada kami bahawa kami memberikan bantuan yang boleh dipercayai dan benefisiari dan bersedia menawarkan pinjaman kepada anda.
hubungi kami hari ini melalui
E-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
semua yang kami perlukan adalah maklumat anda dalam format di bawah
 
BUTIRAN PEMOHON
1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Jantina:
5) Status Perkahwinan:
6) Pekerjaan:
7) Nombor Telefon:
8) Kedudukan semasa di tempat kerja:
9) Pendapatan bulanan:
10) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
11) Tempoh Pinjaman:
12) Tujuan Pinjaman:
13) Agama:
14) Pernahkah anda memohon sebelum:
15) Nama Facebook:
16) Nombor Whatsapp:
17) Nama Pengguna Instagram:
18) Adakah anda bercakap Bahasa Inggeris:
19) Tarikh lahir:

Apabila anda memohon dengan kami, anda memohon dengan syarikat yang dipercayai yang mengambil berat tentang keperluan kewangan anda. Kami akan menjaga anda melalui keseluruhan proses
Kami akan sentiasa melakukan yang terbaik untuk menentukan apa yang anda selesaikan untuk membayar balik dengan mengambil kira keadaan kewangan Peribadi semasa anda dan kemudian menetapkan jumlah pinjaman anda dengan sewajarnya. hubungi saya melalui
E-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com

Salam
Dr Robert West

Mrs Martins said...

Halo, semua orang, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada peminjam kredit yang benar-benar mengubah hidup saya kemiskinan dengan seorang wanita yang kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

 Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu sebanyak 400 juta, saya menjadi begitu terdesak untuk mendapatkan pinjaman dari pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada kawan saya untuk mendapatkan nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami membincangkannya dan kesimpulan yang kami berikan kepadanya tentang seorang wanita bernama Puan Theresa yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Theresa Loan.Company

 Saya memohon jumlah pinjaman (800 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, jadi pinjaman itu diluluskan dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dibuat atas pemindahan kredit, disebabkan oleh fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 800 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan peminjam saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi keinginan hati saya.

Ramai terima kasih kepada Puan Theresa untuk membuat kehidupan yang adil untuk saya, jadi saya cadangkan sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Ms. Theresa melalui e-mel Theresaloancompany@gmail.com untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang cara mendapatkan pinjaman anda,

Jadi terima kasih banyak kerana anda mengambil masa anda untuk membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
Saya bernama martini, anda boleh menghubungi saya untuk lebih banyak rujukan melalui e-mel saya: martinimarais1986@gmail.com atau fatma melalui feyzilfatma@gmail.com. terima kasih

Rossa Stanley said...

Selamat Hari Setiap orang,
Saya memperkenalkan kepada anda syarikat pinjaman Rossa stanley, Kami adalah syarikat kredit pinjaman yang disokong oleh IMF (Dana kewangan antarabangsa) yang dibentuk untuk membantu orang miskin dalam keperluan bantuan di seluruh dunia, seperti bantuan kewangan.Jadi jika anda mengalami kesulitan kewangan atau anda berada dalam kekacauan kewangan, dan anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan gadai janji untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang bagus, atau anda mendapati sukar untuk mendapatkan hipotek modal dari bank tempatan , @ Syarikat pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman percuma kepada individu yang berminat dan serius, syarikat, badan korporat dan orang awam pada kadar faedah 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

N: B Tolong jangan hubungi kami jika anda tidak bersedia untuk mendapatkan modal teroka anda
  
  E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
  Viber: +15186756750
  Instagram: Rossamikefavor
  Twitter: Rossastanlyloan
  Facebook: Stanley Rossa
   
untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
Mohon isi borang permohonan di bawah dan kami akan kembali kepada anda,

Perkhidmatan kami termasuk berikut:
Penyatuan Hutang
Gadai janji Kedua
Pinjaman Perniagaan
Pinjaman Peribadi
Pinjaman Antarabangsa
Pinjaman untuk apa-apa jenis
Gadai janji keluarga
E.T.C

Borang Permohonan Pinjaman:

* Nama pemohon:
* Alamat:
* Negara:
* Negeri:
* Jantina:
* Status perkahwinan:
* Umur:
* Pekerjaan:
* Kadar Pendapatan:
* Mudah alih:
* Amaun yang Diminta:
* Tempoh Pinjaman:
* Tujuan Pinjaman:
* Adakah anda memohon gadai janji sebelum ini?
* Jika ya; Nama syarikat & Lokasi:

EMPLOYMENT:

* Tempat kerja:
* Alamat:
* Nombor telefon:

Pegawai pinjaman.

Selepas mengemukakan Permohonan Pinjaman, anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang dari 1 jam dan pembiayaan dalam tempoh 24-96 jam menerima maklumat yang kami perlukan



rossastanleyloancompany@gmail.com atau teks atau hubungi kami
 viber +15186756750

Rossa Stanley said...

Selamat Hari Setiap orang,
Saya memperkenalkan kepada anda syarikat pinjaman Rossa stanley, Kami adalah syarikat kredit pinjaman yang disokong oleh IMF (Dana kewangan antarabangsa) yang dibentuk untuk membantu orang miskin dalam keperluan bantuan di seluruh dunia, seperti bantuan kewangan.Jadi jika anda mengalami kesulitan kewangan atau anda berada dalam kekacauan kewangan, dan anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri, atau anda memerlukan gadai janji untuk menyelesaikan hutang anda atau membayar bil anda, memulakan perniagaan yang bagus, atau anda mendapati sukar untuk mendapatkan hipotek modal dari bank tempatan , @ Syarikat pinjaman ROSSA STANLEY, kami adalah syarikat kewangan berpengalaman yang menyediakan pinjaman percuma kepada individu yang berminat dan serius, syarikat, badan korporat dan orang awam pada kadar faedah 2%. Kami mempunyai akses kepada kumpulan tunai untuk memberi kepada syarikat dan mereka yang mempunyai rancangan untuk memulakan perniagaan tidak kira betapa kecil.Kami yakin bahawa kebajikan dan keselesaan anda adalah keutamaan kami yang optimum, mengapa kami berada di sini untuk menjaga pemprosesan pinjaman anda . Berhubung dengan perkhidmatan pelanggan kami

N: B Tolong jangan hubungi kami jika anda tidak bersedia untuk mendapatkan modal teroka anda
  
  E-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com
  Viber: +15186756750
  Instagram: Rossamikefavor
  Twitter: Rossastanlyloan
  Facebook: Stanley Rossa
   
untuk tindak balas yang cepat dan pantas ....
Mohon isi borang permohonan di bawah dan kami akan kembali kepada anda,

Perkhidmatan kami termasuk berikut:
Penyatuan Hutang
Gadai janji Kedua
Pinjaman Perniagaan
Pinjaman Peribadi
Pinjaman Antarabangsa
Pinjaman untuk apa-apa jenis
Gadai janji keluarga
E.T.C

Borang Permohonan Pinjaman:

* Nama pemohon:
* Alamat:
* Negara:
* Negeri:
* Jantina:
* Status perkahwinan:
* Umur:
* Pekerjaan:
* Kadar Pendapatan:
* Mudah alih:
* Amaun yang Diminta:
* Tempoh Pinjaman:
* Tujuan Pinjaman:
* Adakah anda memohon gadai janji sebelum ini?
* Jika ya; Nama syarikat & Lokasi:

EMPLOYMENT:

* Tempat kerja:
* Alamat:
* Nombor telefon:

Pegawai pinjaman.

Selepas mengemukakan Permohonan Pinjaman, anda boleh mengharapkan jawapan awal kurang dari 1 jam dan pembiayaan dalam tempoh 24-96 jam menerima maklumat yang kami perlukan



rossastanleyloancompany@gmail.com atau teks atau hubungi kami
 viber +15186756750

Mira Binti Muhammed said...

saya ingin memulangkan semua kemuliaan kepada Allah SWT atas apa yang dia gunakan Ibu Rossa lakukan dalam hidup saya, nama saya adalah Mira Binti muhammad dari klang, di malaysia, saya seorang janda dengan 2 anak, suami saya mati dalam kemalangan kereta dan sejak itu kehidupan menjadi sangat kasar bagi saya dan keluarga saya dan saya telah cuba untuk mendapatkan pinjaman dari bank-bank di sini di malaysia dan saya dinafikan dan ditolak kerana saya tidak mempunyai cagaran dan tidak boleh mendapatkan pinjaman dari bank dan saya begitu sedih
pada hari ini yang setia ketika saya melalui internet, saya melihat kesaksian Annisa berkarya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman dari Ibu Rossa dan saya menghubunginya untuk bertanya tentang ibu Rossa dan betapa benarnya pinjaman dari ibu Rossa dan dia memberitahu saya memang benar dan saya menghubungi Ibu Rossa dan memohon pinjaman dan pinjaman saya diproses dan diluluskan dan dalam masa 24 jam saya mendapat amaran wang pinjaman saya dalam akaun saya dan ketika saya menyemak akaun saya pinjaman saya utuh dan saya sangat gembira dan saya telah bersumpah bahawa mana-mana syarikat yang meminjamkan pinjaman saya akan memberi keterangan mengenai syarikat itu, jadi saya mahu menggunakan medium ini untuk memberi nasihat kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk menghubungi ibu Rossa melalui e-mel: rossastanleyloancompany@gmail.com dan anda boleh juga menghubungi saya melalui e-mel saya: mirabintimuhammed@gmail.com untuk maklumat dan juga kawan saya Annisa Barkarya melalui e-melnya: annisaberkarya@gmail.com, pastikan anda bertemu dengan tuntutan ibu rossa dan pinjaman anda akan berada di dalam akaun bank anda .