SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, April 21, 2010

KELAB STAF SMI TERIMA PRESIDEN TERMUDA (NEW FACES OF SMI'S STAFF CLUB LINE-UP)

Ipoh, Rabu: 21 April 2010 / 7 Jamadil Awal 1431

Encik Mohd Shahrol Nizam bin Mat Nor, 24 telah mendapat undian tertinggi, iaitu 70 undi dalam mesyuarat agung Kelab Staf SMK St Michael, Ipoh (SMI) yang dilangsungkan di Dewan Kuliah Utama pada pukul 1.45 petang.  Undian kedua tertinggi (69) diraih oleh Encik Christopher a/l Arulsamy. Dengan demikian, Shahrol diisytiharkan sebagai presiden, sementara Christopher sebagai timbalan beliau.
Sejumlah 11 orang guru telah dicalonkan untuk mengisi kuota tujuh orang ahli jawatankuasa yang diperuntukkan untuk guru. Calon ketiga undian tertinggi menjadi milik Encik Omar bin Ibrahim (63 undi), yang mengisi jawatan setiausaha. Bendahari kelab kini disandang oleh Puan Hajah Fauziah binti Abdullah (62 undi).
Selain usia presiden (dalam perlembagaan kelab disebut sebagai pengerusi), fakta yang tidak kurang menariknya ialah kecuali Encik Omar, ketiga-tiga exco tertinggi kelab dikuasai oleh guru lulusan ekonomi dan perniagaan. Shahrol dari UPSI (2009), Christopher (USM, akhir 90-an), dan Puan Fauziah (UM, 1983). Encik Omar ialah kaunselor pelajar (UPM).
Exco lain yang tersenarai dalam jawatankuasa 2010/2011 ialah Encik Peter Khiew Wai Mun, Puan Roszatul binti Ishak dan Puan Nor Atifah binti Othman. Kesemua mereka bertugas pada sesi petang. Selain itu, Encik Pritam Singh dan Encik Radzuran sekali lagi dipilih mewakili kakitangan bukan guru dalam senarai exco.
Pelantikan Peter Khiew, yang juga wartawan sambilan, serta sebagai blogger rujukan SMI dijangka membawa pembaharuan dari segi penyampaian maklumat kelab staf. Hasrat exco yang lalu agar laman sesawang khusus untuk kelab staf SMI diwujudkan bakal menjadi kenyataan. Hubungan akrab beliau dengan media membolehkan akses publisiti yang lebih luas untuk kelab.
Sebelum pemilihan berlangsung, sesi pembentangan laporan exco 2009/2010 dipersembahkan secara multimedia. Encik Prakas Rao telah mengendalikan mesyuarat agung dengan teratur. Pemangku presiden (penulis blog) merakamkan setinggi-tinggi penghargaan kepada penaung, penasihat, penaja dan ahli kelab atas sokongan mereka hingga akaun kelab mencatat jumlah lebihan yang memberangsangkan.

Selamat maju jaya Exco Kelab Staf SMI sesi 2010 / 2011...

1 comment:

Anonymous said...

Congrats , Pn. Fauziah !!!!!!