SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Friday, April 2, 2010

KILAS TANGKIS GAGAH DI HALAMAN SENDIRI (KILAS TANGKIS WON THE FRIENDLY MATCH)

Ipoh, Jumaat: 2 April 2010 /  17 Rabiul Akhir 1431

Pasukan badminton Kelab Kilas Tangkis yang bernaung di bawah payung Kelab Staf, SMK St Michael, Ipoh menerima kunjungan skuad Jabatan Agama Islam Perak. Perlawanan diadakan sebagai persediaan jabatan berkenaan menyertai pertandingan badminton antara lima bahagian dalam pentadbiran urusan masyarakat Islam di Perak pada minggu hadapan. Pemain termuda mereka berusia 23 tahun, dan paling veteran, 60. Kilas Tangkis pula ialah awal 30-an ke akhir 40-an.
Kilas Tangkis tidak dapat menurunkan pemain seasonal seperti Khir, Ravi, Zulkefli Sulaiman, Sohot dan Zulkarnain kerana mereka terikat dengan komitmen lain. Namun, Kilas Tangkis kembali mendapat sentuhan jagoannya, Ustaz Syakir yang semakin pulih dari segi kecergasan walaupun hanya diturunkan dalam perjalanan ujian (sparring) kali ini. Dijangka bahawa dalam perlawanan yang bakal diatur seterusnya, Syakir akan menjadi anchor Kilas Tangkis seperti sebelum ini.
Dalam perlawanan di Kompleks Badminton Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) bermula pukul 3 petang menyaksikan kekuatan yang seimbang di kedua-dua belah pihak. Sebagai pasukan amatur yang tidak memiliki jurulatih tetap, dari segi taktikal, pemain lebih berpandu kepada gerak hati, indera dan jangkauan fizikal. Pemain yang dapat memininumkan kesilapan, di samping berjaya memerangkap lawan melakukan kesliapan, akan muncul sebagai pemenang.
Keputusan penuh perlawanan (nama pemain Kilas Tangkis disebut dahulu):

Perseorangan:

Prakas Rao mengalahkan Hafizi  21-11, 21-9

Shahrol mengalahkan Hafizudin  21-18, 21-6

Beregu:

Chin - Shahruzzaman kalah kepada Ahmad Safuan - Sani  9-21, 10-21

Ibrahim-Azmi kalah kepada Faizal-Fakrul  21-14, 16-21, 14-21

Omar-Prakas mengalahkan Ismail-Izzuan  21-17, 21-8

( Kilas Tangkis 3, Jabatan Agama Islam Perak 2 )

Selain perlawanan rasmi, terdapat banyak lagi perlawanan ujian. Penulis blog (PB) yang bergandingan dengan Badrol berjaya memenangkan Hafizudin dan pasangannya 17-21 dan 16-21. Kedua-dua pasukan berpuas hati dengan mutu pertandingan dan berharap dapat bertemu lagi pada masa hadapan. Kilas Tangkis juga sedang mengatur beberapa perlawanan persahabatan dengan Teknik Brash, Teknik Cator, ITM Perak dan Rapat Setia...

No comments: