SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Tuesday, April 20, 2010

KILAS TANGKIS MENERUSKAN RENTAK KEMENANGAN (BADMINTON FRIENDLY, SMI CLUB: 3, TEKNIK BRASH INVITATION: 1)

Ipoh, Selasa: 20 April 2010 / 6 Jamadil Awal 1431

Kelab Kilas Tangkis yang bernaung di bawah payung Kelab Staf SMK St Michael, Ipoh bertandang ke gelanggang badminton, Dewan Besar Sekolah Menengah Teknik, Persiaran Brash, bersebelahan Taman Rekreasi Sultan Abdul Aziz, atau lebih dikenali sebagai padang polo. Perlawanan yang dijadualkan bermula pukul 9 malam itu tertunda hampir sejam atas sebab teknikal. Namun, akhirnya berkat kesabaran pemain, perlawanan berjaya diteruskan.
Turun membuka gelanggang ialah pasangan Saiful - Shakir menentang ayam tambatan Teknik Brash, iaitu Azmi Yasir (PK HEM) - Amin (PK Tingkatan 6). Perlawanan menggunakan kiraan mata 21 secara terus dan hanya satu set permainan. Pasangan Kilas Tangkis berjaya mengungguli permainan dengan kiraan 21-13.
Beregu Teknik Brash seterusnya ialah pemain jemputan. Kelibat Ustaz Talha, Azmi Yusuf, Ustaz Fazli,Kunji, Miswan dan Nizam tidak kelihatan. Pasangan Azmi Zuki - Ibrahim Ahmad berjaya mengutip mata kedua Kilas Tangkis apabila menewaskan pasangan Mohd Azian dan Hazni 21-12.

Namun, gandingan penulis blog - Badrol "bermurah hati" memenangkan pasangan Jemputan Teknik Brash, Kamal Azmi - Azwan Ahmad yang berlarutan dengan dius 20-22. Badrol menggunakan senjata smash sejak awal perlawanan untuk mengutip mata demi mata. Namun, lawan berjaya memerangkap gandingan Kilas Tangkis untuk melakukan beberapa kesilapan seperti pukulan balas yang tersasar, atau kandas di jaring.
Gandingan mantap Prakas Rao - Shahruzzaman memastikan kemenangan berpihak kepada Kilas Tangkis. Jemputan Brash sekali lagi menurunkan Mohd Azian, tetapi berpasangan dengan Nazri. Perlawanan berlangsung sengit dengan keputusan 21-17.
Tuan rumah yang diketuai Azmi Yasir menjanjikan cabaran lebih sengit dalam perlawanan ulangan yang bakal diatur tidak berapa lama lagi. Pemain utama yang tidak hadir kali ini dijangka akan turun dalam perlawanan berkenaan. Apa-apa pun terima kasih kepada Azmi dan Amin yang sudi menjemput Kilas Tangkis bermain di Teknik Brash...

(nota: tarikh sebenar foto ialah 20.4.2010)

No comments: