SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Friday, July 30, 2010

PK KOKU ST MICHAEL NAIK PANGKAT (PROMOTION OF SMI CO-CURICULLAR HEAD)

Bulan Ogos menyaksikan eksesais pertukaran dan naik pangkat bagi mengisi jawatan pentadbiran sekolah daerah Kinta Utara. Terdapat pertukaran setara ke sekolah yang lebih senior, atau pengisian jawatan naik pangkat secara hakiki. Kriteria pengalaman dan pendedahan pengurusan sekolah telah diberi merit paling penting.
Turut terlibat dengan proses naik pangkat ialah Encik Kamaruzaman bin Ahmad, Penolong Kanan Kokurikulum, SMK St Michael, Ipoh (SMI). Beliau yang baharu setahun bertugas di SMI kini ditukarkan ke SMK Anglo Chinese (ACS), bersebelahan Medan Kidd yang pernah menjadi terminal bas ekspres di Ipoh. Di ACS, beliau akan menyandang jawatan Penolong Kanan Petang.

Encik Kamaruzaman, pegawai perkhidmatan pendidikan siiswazah gred DG 48, memiliki kelayakan perguruan dalam opsyen Pengajaran Bahasa Inggeris Sebagai Bahasa Kedua (TESL) di maktab perguruan dan juga ijazah pertama dari Universiti Putra Malaysia. Beliau juga memiliki ijazah sarjana dalam pentadbiran perniagaan (MBA) dari Universiti Kebangsaan Malaysia. Beliau yang tidak gemar menaiki pesawat bagaimanapun sempat menjalani kursus pendek selama 3 bulan di Nottingham, England.

Sebelum bertugas di SMI, Encik Kamaruzaman pernah menduduki kerusi Timbalan PPD Kinta (Bahagian Hal Ehwal Murid) dan di Jabatan Pelajaran Perak sebagai Penolong Pengarah. Selain itu, beliau telah bertugas di SMK Yuk Choy sebagai guru kanan bahasa. Semasa masih di bangku sekolah, beliau sekelas dengan pengetua SMI sekarang, Encik Phoon Chong Chee di SMK Clifford Kuala Kangsar.

Encik Kamaruzaman seorang yang peramah dan tidak kekok bergaul dengan semua warga SMI kendatipun baharu sebentar bersua muka. Sebagai seorang guru berpengalaman, walaupun dalam nada gurauan, kata-kata beliau penuh madah dan falsafah. Beliau bijak menggunakan kemahiran mendengar bagi menangkap tema percakapan seseorang.

Encik Kamaruzaman berumah tangga dengan seorang guru bahasa Melayu keturunan Cina, seorang siswazah Universiti Malaya. Pasangan bahagia itu dikurniai 3 orang puteri yang kesemuanya menerima pendidikan tinggi. Kepada Encik Kamaruzaman, seluruh warga SMI mengucapkan selamat maju jaya...

1 comment:

Mad (0195607945) said...

ASSALAMUALAIKUM,

DIMAKLUMKAN SESIAPA YANG MENGENALI BELIAU, Encik Kamaruzaman bin Ahmad, Bekas Penolong Kanan Kokurikulum, SMK St Michael, Ipoh telah kembali ke rahmatullah pada hari Sabtu 12 Mac 2016 bersamaan 3 Jamadil Akhir 1437 H.