SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Monday, November 1, 2010

KUNJUNGAN PENOLONG KANAN TINGKATAN 6 ANDERSON, SAM TET (SHARING PREUNIVERSITY LEADERSHIP EXPERIENCES)

Ipoh, 2.11.10

SMK St Michael, Ipoh (SMI) menerima tetamu pengurusan tingkatan enam dari dua buah sekolah jiran, iaitu SMK Anderson dan SMK Sam Tet. Kunjungan tidak rasmi berkenaan dibuat secara berasingan. Delegasi Anderson tiba pada pukul 10 pagi, manakala Sam Tet sejam kemudian.
Dari kiri: Cikgu Ibrahim, Cikgu Shahruzzaman (SMI); Cikgu Shazali, Cikgu Azmi (Anderson)

Encik Sazali Sani, Penolong Kanan Tingkatan 6 Anderson turut disertai oleh Encik Azmi Zuki, Penolong Kanan Kokurikulum sekolah berkenaan. Mereka terlebih dahulu disambut oleh sahabat lama di Anderson, iaitu Cikgu Shamsuddin yang kini guru cemerlang Perakaunan di SMI. Tetamu diraikan di kantin lima bintang SMI.
Puan Tan, Encik Sazali, Encik Azmi, Puan Fairoz

Encik Sazali dan Encik Azmi seterusnya membuat kunjungan hormat ke pejabat prauniversiti SMI di aras 4. Mereka meluangkan masa selama kira-kira 15 minit untuk berkongsi pengalaman pengurusan prauniversiti dengan penolong kanan tingkatan 6 SMI, Puan Tan Cheng Choo bersama-sama Puan Fairoz, ketua guru kokurikulum tingkatan 6 SMI.
Encik Sazali ialah atlet boling padang negara yang pernah bertanding dalam beberapa temasya sukan olimpik termasuk di Vancouver, Kanada dan Manchester, United Kingdom. Beliau juga menyertai kejohanan jelajah benua di Australia dan pelbagai negara lain. Beliau masih aktif dalam sukan berkenaan, tetapi lebih memberi tumpuan kepada kejurulatihan dan rundingan.
Encik Wong Mook Chong (koku permainan), Puan Ng Sook Chin, Puan Ellis Benial (koku uniform)
dan Puan Etron D.A. Alexander (koku kelab / persatuan)

Sementara itu, delegasi Sam Tet seramai empat orang diketuai oleh Puan Ng Sook Chin, penolong tingkatan 6 dengan disertai tiga orang guru kokurikulum beliau. Persamaan Sam Tet dengan SMI ialah bilangan pelajar prauniversiti yang menghampiri 400 orang, dan pengurusan utama yang diterajui wanita. Kerjasama berbentuk menang-menang ini bakal menguntungkan kedua-dua sekolah, walaupun dalam ketika-ketika tertentu perlu bersaing.
Seorang lagi penolong kanan tingkatan 6 yang pernah mengunjungi pejabat prauniversiti SMI ialah Encik Khusairi dari Sekolah Raja Perempuan, Ipoh. Sebuah lagi sekolah utama tingkatan 6 di Ipoh, iaitu SMK Anglo Chinese (ACS) masih belum menerima lantikan penolong kanan tingkatan 6. Daya usaha perkongsian pintar seperti ini harus menjadi amalan jika Ipoh hendak membantu Perak mencapai status nombor satu dalam STPM...

No comments: