SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Sunday, September 26, 2010

MAJLIS HUJUNG TAHUN TINGKATAN 6 (MICHAELIAN'S UPPER SIX GRADUATION CEREMONY)

Ipoh, Ahad: 26 September 2010 / 17 Syawal 1431

Satu pembaharuan dilakukan pada majlis hujung tahun tingkatan 6 SMK St Michael, Ipoh (SMI) kali ini. Semua pelajar 6 Atas yang bakal menduduki STPM dua bulan lagi dianugerahi skrol graduasi. Guru tingkatan diberi penghormatan bagi menyempurnakan slot berkenaan bagi kelas masing-masing.
Keramaian anjuran majlis pelajar tingkatan 6 itu bermula pada pukul 4 petang dan berakhir kira-kira tiga jam setengah kemudian. Sebagai penerusan tradisi, tanggungjawab penganjuran majlis diserahkan sepenuhnya kepada pelajar 6 Rendah. Maka, pelajar 6 Atas hadir atas kapasiti pihak yang diraikan.
Selain penyampaian skrol, pelbagai acara sampingan diadakan seperti persembahan pentas, fesyen beragam dan ucapan-ucapan ringkas. Penolong Kanan, Tuan Haji Tauhid Ahmad turut hadir sebagai mewakili tuan pengetua yang mempunyai urusan rasmi yang lain. Hadirin kelihatan terhibur dalam suasana persembahan yang sopan dan teratur oleh pelajar tingkatan 6 SMI.
Kira-kira pukul 6.15 petang, majlis berhenti rehat untuk memberi laluan kepada slot jamuan. Pelajar 6 Atas bersama-sama guru bergerak ke medan selera, manakala pelajar 6 Rendah menikmati jamuan di bahagian luar dewan. Kesempatan yang ada digunakan untuk bergambar kenang-kenangan justeru semua pelajar yang hadir, khususnya pelajar perempuan, melaram bak selebriti dalam majlis anugerah yang penuh glamor...

No comments: