SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, October 27, 2010

JAMUAN KELAB STAF SMI 2010 (SMI'S STAFF ANNUAL DINNER)

Ipoh, Rabu: 27.10.10 / 19 Zulkaedah 1431

Sudah menjadi tradisi dalam organisasi bahawa pada setiap hujung tahun akan dianjurkan majlis jamuan yang bertemakan keceriaan, ramah mesra dan riang ria. Kelab Staf SMK St Michael, Ipoh (SMI) telah memilih Hotel Regency Tower, sebagai lokasi jamuan tahun ini. Kehadiran anggota dianggarkan melebihi 85 peratus, iaitu bilangan yang menunjukkan sokongan padu terhadap kepimpinan kelab.
Sebaik melangkah masuk ke dewan jamuan, hadirin dihadiahi dengan cenderamata kenangan (door gift) berupa beg dokumen dan tuala muka yang memaparkan logo sekolah. Acara dimulakan kira-kira pukul 8.15 malam apabila tempat duduk telah dipenuhi. Ucapan alu-aluan ringkas disampaikan oleh Cikgu Shahrolnizam, pengerusi kelab dan Encik Phoon Chong Chee, pengetua SMI merangkap penaung kelab.
Jamuan dibuat ala-buffet. Kebaikannya ialah menjimatkan kos, tetapi tiada jaminan bahawa sesiapa yang beratur di bahagian belakang akan mendapat hidangan yang sama seperti teman-teman di hadapan. Nasib baiklah guru dan kakitangan SMI tergolong dalam kalangan insan asertif, yang ingat bahagian orang yang kemudian.
Sambil menjamu selera, acara cabutan bertuah diadakan. Nombor yang diundi tertera pada kad undangan majlis. Kemudian, hadiah ditentukan dengan undian spontan di hadapan penyampai hadiah. 
Seperti biasa macam-macam hadiah disediakan menjadi teka-teki dan usikan sesama sendiri. Bukan nilai hadiah yang direbut-rebutkan, tetapi keseronokan seakan-akan kembali ke zaman anak-anak sekolah sepuluh dua puluh tahun yang silam. Mungkin sahaja ada hadiah yang melucukan, namun tetap berguna kepada penerima.
Cikgu Prakas, guru data yang bakal menyambung pengajian di UPM 
(sarjana pendidikan teknikal) di bawah hadiah latihan persekutuan bergaji penuh JPA

Hadiah bonus diberikan berdasarkan permainan berkumpulan mengikut meja. Sebagai cikgu dan kakitangan sekolah, permainan yang disediakan tetap ada unsur intelektual. Selain itu, kelab staf juga menyampaikan penghargaan kepada anggota yang mendapat cahaya mata, merekodkan kehadiran penuh tanpa cuti, dan kepada bekas anggota yang telah berpindah ke tempat lain...

No comments: