SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Sunday, October 24, 2010

MAHER ZAIN CETUS FENOMENA MUZIK (MESSAGE FROM SONGS)

Pemuda kelahiran Lubnan yang kini warganegara Sweden, Maher Zain telah menggunakan anugerah lantunan vokalnya untuk menyampaikan mesej dakwah. Kunjungan penyanyi berusia 28 tahun itu ke Malaysia baru-baru ini membuktikan penerimaan khalayak yang hebat apabila semua tiket konsert yang berlangsung di Shah Alam habis dijual. Maher Zain ialah generasi pelapis kepada genre muzik yang pernah dibawa oleh Yusuf Islam, atau nama glamor asalnya, Cat Stevens dari London.
Ketika diwawancara di konti sebuah radio swasta, Maher Zain menyatakan kesediaannya merakamkan album versi bahasa Melayu sebagai menghargai sambutan khalayak muzik sopan di Malaysia. Album pertama Maher Zain yang berjudul "Thank You Allah" diterbitkan oleh Awekening Records, Swansea, United Kingdom dan diedarkan di Malaysia oleh Inteam Records. Sebanyak 14 buah lagu berirama balada sentimental dimuatkan dalam album berkenaan.
Semua lagu yang dialunkan begitu meruntun jiwa, serta menjurus ke arah mengagungkan Ilahi. Lagu "Insya-Allah" misalnya bertemakan jalan keluar daripada kesukaran dengan petunjuk Ilahi. "Thank You Allah" pula mempunyai kaitan dengan sejarah hidup yang dilalui oleh Maher Zain sendiri yang pernah melalui cabaran sisi gelap yang cukup getir.

No comments: