SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Sunday, October 31, 2010

PERMINTAAN KOMPUTER MASIH TINGGI (PC EXPO, PC FAIR, PC SHOW)

Sejak era digital melanda negara pada dekad 1990-an, demam pembelian komputer masih belum kebah walaupun mengalami pasang surut. Dengan makin banyak urusan rasmi dibuat secara dalam talian, permintaan terhadap komputer sentiasa ada. Kemudahan prasarana jalur lebar pula telah merangsang lebih banyak penawaran peranti komputer mudah alih, termasuk netbook yang bersaiz kecil dan nipis.

Bagi mengingatkan pengguna supaya sentiasa menggunakan keluaran komputer terkini, serta menjamin perniagaan komputer terus memiliki asas pelanggan, pelbagai gimik dan promosi perlu dilaksanakan oleh saudagar-saudagar komputer. Mengharapkan pelanggan berkunjung ke premis niaga setiap hari tidaklah mencukupi. Faktor persaingan dan kos operasi yang meningkat mesti diambil kira.
Di Ipoh sahaja, dalam setahun tidak kurang lapan kali penganjuran jualan komputer dan aksesori yang berkaitan dibuat secara besar-besaran, biasanya bertempat di Stadium Indera Mulia. PC Fair dianjurkan oleh Persatuan Industri Komputer Malaysia (Pikom), manakala PC Show dan PC Expo oleh perunding perniagaan tertentu dengan kerjasama syarikat komputer tempatan. Matlamatnya masih sama, iaitu untuk memeberi nafas kepada industri komputer, dan supaya stok di gudang tidak lapuk begitu sahaja.
Sambutan penggemar komputer dan aksesorinya masih hangat. Mereka datang untuk meninjau gajet dan peranti yang diberi sentuhan teknologi terkini. Berdasarkan perbualan pengunjung, tidak kurang juga pembeli baharu dari daerah-daerah berhampiran seperti Taiping dan Teluk Intan.

No comments: