SELAMAT BERSEDIA: UPSR, PMR, SPM, STPM, DOA BUAT KALIAN MOGA CEMERLANG!!!

Mulakan dengan basmalah dan doa, bertenang dan fokus kepada tugasan soalan...

BERITA SMK ST MICHAEL, IPOH DAN ISU SEMASA

Sila klik pautan di bawah:
cikguazhar2.blogspot.com

Followers

Search This Blog

Wednesday, December 28, 2011

KISAH MADU SERUMAH (THE SACRED POLYGAMY)

Peranan penulis blog (PB) kali ini ialah menceritakan semula pengalaman pihak ketiga tentang hidup berkongsi "suami". Nama samaran bagi pencerita asal ialah Putih, pasangannya Boboi (bukan "boroi"), manakala sang madu bernama Mas. Putih akur bahawa hidup berkongsi kasih begitu banyak cabaran dan dugaan.

Putih ialah "isteri" yang tua. Apabila Boboi meminta izin untuk pasang satu lagi, Putih tidak berkata apa-apa. Boboi menganggap diam sebagai tanda setuju.

Putih juga tidak membantah apabila Boboi membawa Mas tinggal bersama. Syarat tunggal buat Boboi ialah berlaku adil. Kalau tidak, Putih akan berpakat dengan Mas untuk mengenakan Boboi.

Kini, Putih telah sarat dan menunggu masa untuk melahirkan anak penyeri keluarga. Putih sedikit alah dan tiba-tiba lebih sensitif. Putih bersikap lepas cakap dan kerap membebel tanpa sebab yang khusus.

Mas tidak bertindak balas kerana maklum tentang pembawa "budak". Boboi juga sentiasa mengalah dan tidak pernah marah. Putih sebenarnya rasa bersalah, tetapi gagal mengawal mulut.

Walaupun Putih bersikap kasar sekali sekala, tetapi mereka bertiga sering duduk bersama sambil meninjau keadaan perut Putih yang makin boyot. Boboi nampak sangat gembira kerana dia bakal bapa muda, Sebenarnya umur Boboi lebih muda daripada kedua-dua Putih dan Mas.

Pada mulanya, Putih enggan gambar mereka dirakam. Akhirnya setelah dipujuk, ketiga-tiga mereka memberikan gaya yang istimewa. Mereka berharap orang lain dapat mengambil pelajaran daripada kisah dan pengalaman yang diceritakan.
Dari kiri: Putih, Boboi, Mas 

No comments: